اهواز : دیروز ، امروز ، فردا

اهواز

تغییر ساعت کار ادارات به چه بهایی؟

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ق.ظ

   روزهای اول سال گله کرده بودم که چرا تغییر ساعت باید برای استان گرمسیری مانند خوزستان اعمال شود و متأسفانه با بخشنامه ی جدید استانداری وضع بدتر شده است.داستان از این قرار است که اداره های دولتی می باید از ساعت 7 صبح شروع به کار نمایند.البته صدور این بخشنامه توجیه های جالبی هم دارد..یکی این که در خوزستان ساعات پیک مصرف برق از 14 تا 17 است و در صورت تعطیلی ادارات مصرف برق بسیار پایین می آید.توجیه دیگر این است که در صورت جلو آمدن ساعت کار مردم یک ساعت زودتر می خوابند و به همین دلیل چراغ های خانه ها یک ساعت زودتر خاموش می شوند و باز هم در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.چند نکته در این خصوص باید یادآور شد :

1.  گیرم که توجیه های فوق صحیح باشد و این کارهای مدبرانه! موجب کاهش مصرف برق گردد آیا جنبه های دیگر بررسی شده است؟ هنگامی که عملاً بسیاری از مردم به دلیل گرمای طاقت فرسا بعد از ساعت 21 می توانند از خانه هایشان برای خرید بیرون بروند چه دلیلی دارد یک ساعت دیگر از وقت مفیدشان در شب گرفته شود.

2.  وقتی که در اهواز نمی توان زودتر از ساعت 12 شب خوابید چگونه از کارمندان بینوا انتظار داریم با حداکثر 6 ساعت خواب شبانه بتوانند کار مفید انجام دهند؟ضمن این که بیشتر مدیران محترم اساساً قبل از ساعت 8 صبح به محل کار نمی آیند و فقط این کارمندان هستند که باید جور این تصمیم ها را بکشند!

3.  مشکل دیگر موضوع مادران شاغل است.مادرانی که فرزند خردسال دارند لابد باید ساعت 5:30 بیدار شده و فرزند خود را به مهدکودک ببرند و این فشار مضاعفی است که به این مادران و فرزندانشان وارد می شود.

4.  چرا در پایتخت ساعت کار اداری از 8:30 تا 14:30 است و سایر استان ها از این امتیاز بی بهره اند.آیا آلودگی هوا مختص تهران است؟

5.  با توجه به این که شبکه ی برق کشور سراسری است چرا باید کارمندان خوزستانی جور صرفه جویی در مصرف برق را بکشند و دیگر استان ها در این زمینه سهمی ندارند؟ ممکن است پاسخ داده شود به علت گرمای خوزستان است. آیا فقط خوزستان استان گرمسیر است و سایر استان های جنوبی و حتی شمالی و مرکزی از گرما بی بهره اند؟

6.  نکته ی آخر : چرا در خصوص تغییر ساعت اداره ها از کارمندان و ارباب رجوع نظرخواهی نمی شود؟مهم ترین قشرهای درگیر با این مسأله مانند موش آزمایشگاهی متناوباً دچار تغییر برنامه شده و ظاهراَ کسی هم پاسخگو نیست.

متأسفانه به این پرسش ها هیچ گاه پاسخ داده نمی شود و اساساً کسی خود را پاسخگو نمی داند.کارمندان هم باید چشمشان کور هر چه که ابلاغ شد بگویند چشم و دم بر نیاورند.

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من

آن چه البته به جایی نرسد فریاد است!

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۱
سیدفرید علوی

نظرات  (۱)

۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۸:۳۴ سورمه بانو
حداقل وقتی در بعضی زمینه ها نظر خود استانداری خوزستان است که پیاده می شود، استانداری باید بیشتر به فکر مردم خوزستان باشد. حالا اگر تصمیم گیرندگان در تهران نشسته باشند حرجی بهشان نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی